رپورتاژ

چگونه هوفن (hören) خود را تقویت کنیم

هوقن در زبان آلمانی  یکی از مهارت‌های اصلی است که به مکالمه زبان اموزان نیز کمک می کند. برای بهبود آن می‌توانید از روش‌ها و تمرین‌های مختلفی استفاده کنید. در ادامه چند روش برای بهبود هوقن شما عزیزان معرفی می کنیم.

 گوش دادن به فایل‌ها و متن‌های صوتی

گوش دادن به پادکست‌ها، فایل‌های صوتی، رادیو، فیلم‌ها و موزیک‌های زبان آلمانی می‌تواند به بهبود شنیداری شما کمک کند. این کار به شما کمک می‌کند تا با لهجه‌ها و اصطلاحات روزمره آشنا شوید و همچنین به بهبود تلفظ شما هم کمک بسیاری می‌کند.

 تمرین با فایل‌های ترجمه شده

گوش دادن به متون صوتی همراه با متن ترجمه‌ی آن به زبان مادری، شما را قادر می‌سازد تا درک بهتری از مفاهیم و کلمات جدید پیدا کنید.

تمرین با فایل‌های دیالوگ

گوش دادن به فایل‌های دیالوگ دار باعث می شود که شما بعد از آنها جملات را تکرار کنید و به مرور در ضمیر ناخوداگاه شما این جملات و کلمات می نشیند و باعث تقویت جمله سازی و در نتیجه مکالمه شما می شود.

تمرین منظم

مهمترین قسمت از تمرین شنیداری، منظم بودن آن است. بنابراین، سعی کنید هر روز زمانی مشخص برای تمرین شنیداری در برنامه خود قرار دهید و از تمرین‌های متنوعی استفاده کنید.در کل یادتان باشد که نظم و تداوم خیلی خیلی در پروسه یادگیری زبان مهم است.

و نکته‌ی بعدی این است که؛ مهم نیست تمام جملات و کلمات را بفهمید! تنها گوش کنید!

سعی کنید مثل یک نوزاد و بچه‌ی یکی دوساله که بدون درک و فهم دقیق تمام جملات، فقط تمام صداها را می‌شنود، “فقط گوش دهید” تا ذهن و مغز شما کم کم خودش را برای پذیرش آواها و کلمات این زبان، لهجه و ساختارها آماده‌تر کند. در فرایند زبان‌آموزی گذر زمان و تداوم در تمرین  فاکتورهای بسیار مؤثری هستند.

پکیج های آموزشی زبان آلمانی

مجموعه های آموزشی و پکیج ها کمک بسیار زیادی در مسیر رشد مکالمه و آموزش  زبان آلمانی می کنند، البته فقط زمانی‌که به صورت اصولی انتخاب شوند! ما در دیمو لینگو  پکیج آموزشی زبان آلمانی کتاب اشتارتن ویا a1را برای شروع یادگیری زبان آلمانی تهیه کرده‌ایم و شما در ادامه این مسیر می‌توانید سطح a2  را هم با ما یاد بگیرید و بعد برای سطح  b1آماده شوید و از  تدریس کتاب اشتارتن ویا سطح B1 استفاده کنید.

جمع بندی

در بین مطالب بالا، گوش کردن به رادیو جزو روش‌های موثر است. مثلا وقتی که شما در اتوبوس، یا در مترو و یا با ماشین شخصی در حال رفتن به محل کار یا .. هستید می‌توانید اپ رادیو را باز کنید و حدود یک ربع الی چهل دقیقه گوش دهید. اگر دقیقا متوجه محتوا و جملات نمی‌شوید،  هیچ اشکالی ندارد. به مرور و تداوم رشد خواهید کرد، به شرط اینکه جا نزنید و هرروز گوش کنید. به این صورت درک شما از این زبان بیشتر می‌شود، کم کم متوجه تفاوت فهم خودتان در مقایسه با قبل خواهید شد و این معجزه را درک خواهید کرد.

پس رفقا،

نا امید نشید و ادامه بدید فقط. راستی میتونی به رادیو آلمان یا Deutschlandfunk  گوش بدی. هم وب سایت داره و هم نرم افزار.

گوش کردن به موزیک هم به شدت تاثیر گذاره. سبک و خواننده‌ی دلخواه رو پیدا کن و گوش بده. یهو می‌بینی که داری باهاش همخونی می‌کنی!

در اینده روش‌های دیگه رو هم به شما عزیزان می‌گم.

اردتمند دیمو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا