رپورتاژ

خاویار برای مو فواید و نحوه استفاده از آن

برخی چیزها بلافاصله با شنیدن تجمل به ذهن خطور می کنند: لباس های دیزاینر، شامپاین و البته خاویار. خاویار مظهر اسراف در غذاخوری است – گران قیمت و به سختی یافت می شود. در حالی که خاویار جزء موادی نیست که به راحتی در بخش غذاهای دریایی فروشگاه مواد غذایی محلی شما یافت می شود، ممکن است آن را در راهروهای مراقبت از مو پیدا کنید.

خاویار چیست؟

خاویار تخم‌مرغ‌های پخته‌شده با نمک یا قلیه است که از خانواده ماهی‌های ماهیان خاویاری جمع‌آوری می‌شود. خاویار یک ماده گران‌قیمت است و عرضه محدودی در سرتاسر جهان دارد و آن را در بین برندهای لوکس مراقبت از پوست و صنعت مراقبت از مو مورد علاقه قرار می‌دهد. در مراقبت از مو، خاویار اغلب به عنوان منبع پروتئین برای تقویت مو استفاده می شود.

آیا علم پشت سرگذاشتن خاویار در مراقبت از مو وجود دارد؟ برای درک فواید خاویار برای مو به دو متخصص پوست و یک متخصص موهای نازک مراجعه کردیم. کریستینا کالینز جراح پوست، آوا شامبان، متخصص پوست و متخصص پوست و مارک بلیک، تریکولوژیست خبره، بر این هیاهو تاکید دارند.

مارک بلیک متخصص تریکولوژیست می گوید: خاویار برای موهای شما فوق العاده است. می توانید آن را انتخاب کنید یا از محصولات حاوی آن برای موهای خود استفاده کنید. خاویار حاوی مخلوطی از پروتئین ها و اسیدهای آمینه است که موهای تشنه نیاز به تغذیه دارند (حدود 26 درصد پروتئین و 14 درصد چربی). خاویار حاوی آرژنین دوستدار مو است. متیونین، لیزین و هیستیدین.”

خاویار برای مو

نوع ماده: آبرسان و تقویت کننده

فواید اصلی: تقویت و آبرسانی مو، ترمیم انتهای شکاف شده و افزایش خاصیت ارتجاعی.

چه کسی باید از آن استفاده کند: به طور کلی، هر کسی که موهای خشک، کم آب، شکننده یا آسیب دیده داشته باشد بیشترین سود را خواهد برد. خاویار همچنین برای افرادی که موهای مجعد، رنگ شده یا پیری طبیعی دارند مفید است.

چند بار می توانید از آن استفاده کنید: محصولاتی مانند نرم کننده ها با دم کرده خاویار را می توان روزانه استفاده کرد.

با: سایر هیدراترها و تقویت کننده های پروتئین به خوبی کار می کند

با استفاده از خاویار خودداری کنید: هیچ ماده شناخته شده ای وجود ندارد که با خاویار تداخل منفی داشته باشد، اما کسانی که موهای چرب طبیعی دارند ممکن است آن را خیلی غنی بدانند.

فواید خاویار برای مو

خاویار فواید گسترده ای برای مو و پوست سر دارد. اگرچه هیچ مطالعه ای در مورد استفاده موضعی خاویار روی مو و پوست سر انجام نشده است، تحقیقات نشان داده است که آنتی اکسیدان ها و پروتئین موجود در آن مفید است. علاوه بر این، مطالعاتی بر روی خاویار استفاده شده بر روی پوست انجام شده است که نتایج آن مزایای ضد پیری آن را نشان می دهد.

کریستینا کالینز، متخصص پوست می‌گوید: «عصاره‌های خاویار مملو از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مولکول‌های پروتئینی هستند که می‌توانند مراقبت از موهای شما را تا حدی بالا ببرند. او همچنین به اشتراک می‌گذارد که نرم‌کننده‌های مو معمولاً حاوی مقداری پروتئین هستند که می‌تواند از خاویار به دست آید. آوا شامبان، متخصص پوست با این موضوع موافق است و می افزاید: «این ماده با توجه به ترکیب فراوان اسیدهای آمینه ضروری، پپتیدهای ساختاری، پروتئین ها، اسیدهای چرب ضروری و عناصر کمیاب، یک ماده ضد پیری قوی است. خاویار تأثیر قابل توجهی بر پوست سر دارد، اما بیشتر محصولاتی که با خاویار تزریق می شوند، فواید بازسازی و ترمیم این ماده را برجسته می کنند.

خواص آنتی اکسیدانی قوی: یکی از دلایل محبوبیت خاویار در دنیای آشپزی این است که سرشار از آنتی اکسیدان است. کالینز توضیح می دهد: “آنتی اکسیدان های موجود در خاویار از آسیب اشعه ماوراء بنفش و آلاینده های محیطی محافظت می کند، استحکام ساقه های مو را بهبود می بخشد و همچنین سلامت پوست روی پوست سر را بهبود می بخشد.” شامبان افزود: همچنین سرشار از ویتامین های A، C و D است و دارای مقادیر بالایی از منیزیم، فسفر، سلنیوم و کلسترول است.

فولیکول مو را تقویت می کند: آنتی اکسیدان ها و پروتئین موجود در خاویار به تقویت فولیکول مو کمک می کند، زیرا از تجزیه کلاژن و الاستین در پوست و مو محافظت می کند که می تواند منجر به ضخیم تر و قوی تر شدن موها شود و مزایای ضد پیری را در پوست افزایش دهد. پوست،” کالینز توضیح می دهد.

کالینز توضیح می‌دهد که نرم‌کننده‌های مو معمولاً حاوی مقداری پروتئین هستند که می‌تواند از خاویار به دست آید. در آماده‌سازی برای ایجاد یک نرم‌کننده مو، این پروتئین برای ایجاد ذرات کوچک‌تری به نام پپتید پردازش می‌شود. هنگامی که از نرم‌کننده استفاده می‌شود، پپتیدها به ساقه مو می پوشانند و منتشر می شوند، به طور موقت آسیب را ترمیم می کنند، انتهای مو را به هم می زنند و استحکام کششی مو را افزایش می دهند.

اثرات پیری طبیعی مو را درمان می کند: شامبان به اشتراک می گذارد که مو روند پیری خاص خود را دارد که به موجب آن می تواند شکننده شده و به راحتی بشکند. پیوندها ضعیف تر هستند و ما نه تنها رنگ و درخشش را از دست می دهیم، بلکه خاصیت ارتجاعی و استحکام پیوندهای پروتئین کراتین را از دست می دهیم. خاویار می تواند با این مشکل مقابله کند، زیرا می تواند از بازسازی مو و پوست سر حمایت کند.

کالینز توضیح می دهد: “خاویار به طور طبیعی مملو از اسیدهای چرب امگا است که به تقویت یک سد سالم برای ساقه های مو و افزایش هیدراتاسیون کمک می کند.” خاویار همچنین منبع عالی ویتامین D است.

ظاهر کلی مو را بهبود می بخشد: به گفته کالینز، خواص ضد پیری، آبرسانی و محافظتی مواد مختلف می تواند به ابریشمی تر به نظر رسیدن موها کمک کند و همچنین ممکن است باعث بهبود بهتر شود. هفتم مو شامبان با این موضوع موافق است و می‌افزاید: «همانند بسیاری از محصولات غنی از مواد مغذی که تغذیه، حالت‌دهنده و آبرسانی می‌کنند، ظاهر کلی مو به طرز چشمگیری بهتر است.»

ممکن است از ریزش مو جلوگیری کند: به گفته کالینز، خاویار حاوی ویتامین D، اسید چرب امگا 3 و اسید چرب امگا 6 است که ممکن است به جلوگیری از ریزش مو کمک کند. او می افزاید: “علاوه بر این، عملکرد محافظتی آنتی اکسیدان ها و محافظت از سد توسط پروتئین و اسیدهای چرب امگا ممکن است به جلوگیری از آسیب بیشتر مو مانند دو شاخه شدن موها که می تواند منجر به نازک شدن موها شود، کمک کند.”

ملاحظات نوع مو

کارشناسان ما موافق هستند که خاویار برای همه انواع مو، از جمله موهای رنگ شده و موهای پیر شده، بی خطر است. شامبان بیان می کند که موهای خشک، کم آب، شکننده یا آسیب دیده بیشترین سود را خواهند داشت و آنهایی که به طور طبیعی موهای مجعد، موج دار یا ضخیم تر دارند نیز کاندیدهای خوبی خواهند بود. او همچنین به این نکته اشاره می‌کند که موی پیری از خواص تقویت‌کننده و بازسازی پیوند خاویار بیشترین بهره را می‌برد.

هر دو متخصص معتقدند که ممکن است برای کسانی که موهای فوق العاده ظریفی دارند یا تمایل به تولید سبوم اضافی (پوست سر یا موی چرب) دارند، بسیار غنی باشد. همچنین برای افرادی که به ماهی حساسیت دارند یا کسانی که سبک زندگی گیاهخواری دارند، مناسب نیست. قبل از اقدام به استفاده از محصولات خاویار برای درمان ریزش مو با پزشک خود مشورت کنید، زیرا هر مورد متفاوت است و نیاز به یک رویکرد تخصصی دارد.

نحوه استفاده از خاویار برای مو

خاویار هم از مصرف آن و هم استفاده از محصولات حاوی آن فوایدی برای مو، پوست سر و پوست دارد. کالینز به شوخی می گوید: خاویار فقط یک میان وعده برای افراد ثروتمند و مشهور نیست. در حالی که استفاده از خاویار به طور مستقیم بر روی مو و پوست سر می تواند مزایایی داشته باشد، اما هیچ یک از کارشناسان به دلیل هزینه بالای خاویار و نتایج ثابت شده محصولاتی که با آن با قیمت بسیار پایین تر تزریق می شوند، این کار را توصیه نمی کنند.

افزایش درخشندگی با سرم: به دنبال سرم های حاوی خاویار برای افزایش درخشندگی و وز کردن مو باشید. برای بهترین نتیجه، چند قطره را روی موهای خشک بمالید و به طور معمول حالت دهید.

به عنوان یک شامپو آبرسان: با استفاده از شامپوی دم کرده با این محصول از فواید خاویار بر روی مو و پوست سر خود لذت ببرید. پوست سر خود را ماساژ دهید و سپس تا انتهای موهای خود ماساژ دهید. خوب بشویید و با یک نرم کننده ادامه دهید.

به عنوان یک نرم کننده مغذی: با استفاده از نرم کننده حاوی خاویار، فولیکول های مو را تقویت کنید تا از شکستن آن جلوگیری کنید. بعد از شامپو کردن، نرم کننده را روی موهای خود بمالید و برای داشتن موهایی درخشان و سالم آبکشی کنید.

از ریزش مو با درمان پوست سر جلوگیری کنید: برای کسانی که نگران نازک شدن مو هستند، به دنبال درمان های ترک سر با خاویار باشید که ممکن است به جلوگیری از ریزش مو کمک کند.

کالینز توضیح می دهد: «خاویار وقتی خورده می شود حاوی مقدار زیادی پروتئین، ویتامین، آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب امگا است که همگی پوست و مو را تغذیه می کنند. با این حال، یافتن این محصول سخت و گران قیمت است، بنابراین او توصیه می کند از محصولاتی که در آنها خاویار وجود دارد، بیش از تلاش برای به دست آوردن مزایای این روش استفاده کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا