رپورتاژ

آیا گرفتن وام منطقی است؟

همان گونه که می دانید سالیان سال است که افراد در مواقع ضروری وام می گیرند تا مشکل خود را از میان بردارند اما از آن جایی که گرفتن وام بدون فکر ممکن است افراد را با مشکلات مختلف روبرو کند اگر مایل هستید بدانید که آیا گرفتن وام منطقی است یا خیر ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.  لازم به ذکر است که وام نوعی قرض است که افراد یا شرکت های مختلف از بانک ها یا موسسه های مالی مختلف مانند طنین سازه  دریافت می کنند.  باید خدمتتان عرض کنیم وام ها انواع مختلفی با سود های مختلفی دارند و فرد برای دریافت وام معمولا یک ضمانت مثل فیش حقوقی،  چک، سند منزل،  خودرو یا زمین به بانک یا موسسه مالی مورد نظر ارائه می دهد.  همان گونه که پیش تر اشاره کردیم وام ها انواع متفاوتی دارند که برخی به شکل عمومی در همه ی بانک ها دیده می شود و برخی دیگر به طور اختصاصی توسط برخی بانک ها داده می شوند.

  • وام ازدواج
  • وام کالا
  • وام مسکن
  • وام خودرو های طرح فرسوده
  • وام تعمیر مسکن
  • و غیره

برای چه کار هایی وام بگیریم

سعی کنید که در مواقعی که می توانید روی پول خود مدیریت داشته باشید و یا این که می دانید با وام چه کنید وام بگیرید.  برای مثال بهتر است برای کسب و کاری که به تازگی سراغ کرده اید و می توانید روی آن کنترل داشته باشید وام بگیرید اما برای بورس به هیچ عنوان وام نگیرید زیرا همان گونه که می دانید روی مسئله ی بورس کنترلی وجود ندارد و یک سری قانون و قواعد از قبل تعیین شده وجود دارد که مسیر را به خوبی مشخص کرده است و شما تاثیر خاصی در آن ندارید.

کی وام بگیریم

قطعا این که چه زمانی وام بگیرید یکی از مهم ترین سوالاتی بوده است که در کنار آیا گرفتن وام منطقی است یا خیر برای شما پیش آمده است.  بهترین موقع برای اخذ وام زمانی است که قصد سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کاری را داشته باشید و سرمایه خود را چندین برابر کنید و یا این که یک جان تازه به کار خود ببخشید. البته با توجه به نوع وام زمان آن نیز مشخص می شود؛ زمان دریافت وام ازدواج هنگامی است که قصد تشکیل یک خانواده را دارید و قطعه یکی از منطقی ترین کار هایی است که می توانید انجام دهید.

چند نکته مهم که قبل از دریافت وام باید بدانید

بدون هدف وام نگیرید

چنان چه ندانید که قرار است وام مورد نظر را کجا استفاده کنید به هیچ عنوان وام نگیرید زیرا ممکن است پول را بیهوده مصرف کنید و آن وقت است که فقط اقساط وام برای شما می ماند زیرا شما تمام وام را برای خرید های غیر ضروری استفاده کرده اید.

به فکر ضامن باشید

قبل از ارسال درخواست خود و تحویل مدارک خود به فکر ضامن باشید و مدارک ضامن یا ضامن های خود را به بانک ارائه دهید زیرا اگر تمام مدارک را تکمیل کنید اما نتوانید ضامن پیدا کنید تمام زحمت هایی که کشیده اید به باد می رود .

شرایط وام را بررسی کنید

قبل از دریافت وام حتما باید درباره ی شرایط وام مورد نظر تحقیق کنید.  شما می توانید از مسئول بانک درباره شرایط دریافت وام بپرسید تا او توضیحات لازم را به شما بدهد و شما بررسی کنید که آیا می توانید این وام را دریافت کنید یا خیر.

برای خرج زندگی وام نگیرید

اگر به دنبال یک وام بزرگ و کلان هستید سعی کنید آن را به شکل اصولی خرج کنید و به هیچ عنوان برای خرج و مخارج روزانه وام نگیرید.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا