نوشته ها

ماهیگیران سریلانکا و روش عجیب صید ماهی!

سریلانکا عجایب زیادی دارد و همین جاذبه‌ها و عجایب است که باعث شده این کشور مقصد بسیاری از مسافران تور سریلانکا باشد. از بین همه شگفتی‌های این کشور، روش ماهیگیری عجیب در سریلانکا واقعا منحصر به فرد است. در این ویدئو به سراغ این شیوه ماهیگیری عجیب در بین ماهیگیران سریلانکا رفتیم.

ماهیگیری عجیب مردم سریلانکا!

می دانیم که روش های بسیاری برای صید ماهی وجود دارد که با توجه به منطقه و شرایط موجود یکی از آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما در سریلانکا روشی عجیب مرسوم است که مردم بومی نسل به نسل از پدرانشان یاد گرفته و به ارث برده‌اند. این نوع صید بسیار جالب و دیدنی است و منظره زیبایی نیز در میان آب ایجاد می‌کند اما سختی های خودش را نیز دارد. معمولا در راهنمای سفر به سریلانکا توصیه می‌شود مسافران به این روش صید دقت کنند.

مرد بومی حاضر در فیلم می‌گوید که هر روز صبح دو ساعت و هر شب دو ساعت ماهیگیری می‌کند و مانند پدربزرگ و پدرش، او این کار را روی پایه‌های دست‌ساز جاگذاری شده در ماسه انجام می‌دهد. او یکی از معدود افرادی است که هنوز این شیوه صید ماهی را حفظ کرده است. این شیوه ماهیگیری عجیب، منحصراً در آب های خیره کننده سریلانکا یافت می‌شود و از سنت‌های مخصوص این کشور است که سینه به سینه منتقل و حفظ شده است. اگر با تور کلمبو به سریلانکا سفر کردید، می‌توانید شانس بازدید از این روش ماهیگیری عجیب را داشته باشید.

منبع: Youtube

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا