نوشته ها

دربند تهران، ییلاقی در کنج شهر

اسم دربند تهران احتمالا از اولین اسم‌هایی است که به عنوان یک جای خوش آب و هوا با رستوران‌های متنوع به ذهن خطور می‌کند. خصوصا در کلان شهر پر از هیاهویی مثل تهران، که نقطه‌ای سبز و ییلاقی در میان جاهای دیدنی تهران غنیمت است. گردش در دربند برای هر سلیقه‌ای خوشایند و دلچسب است؛ از اهالی کوهنوردی، تا شکمو‌‌ها وعشاق کباب و حتی اهالی دود و دم و قلیان، همگی روی دربند تهران اتفاق نظر دارند. در این ویدئو به سراغ دربند تهران رفتیم.

گردش در دربند، هم فال و هم تماشا

دربند تهران، جزو معدود نقاطی است که گردش در آن می‌تواند هر سلیقه‌ای را راضی و خوشحال کند. اگر دنبال چشیدن انواع کباب، باقالی و آش باشید یا یکی از انگیزه‌های اصلی شما برای هر گردشی شکم‌گردی است، گردش در دربند برای شماست. اگر هم می‌خواهید صبح یک روز تعطیل از غوغای شهری به یک نقطه سبز و ییلاقی پناه ببرید و چند کیلومتری در یکی از بهترین مسیرهای کوهنوردی تهران کوه پیمایی کنید باز هم گردش در دربند برای شماست و حتی اگر از عشاق قلیان و چای و لم دادن در کنار جوی و دیدن گذر عمر باشید؛ باز هم دربند را می‌پسندید.

دربند تهران در هر فصلی زیبایی منحصر به فرد خود را دارد. چه در بهار که درختان با برگ‌های جوان و مغز پسته‌ای خود، خودنمایی می‌کنند؛ چه در تابستان که دربند تهران می‌تواند برای چند ساعتی، پناه در امان ماندن از گرمای کلافه کننده باشد. اگر هم یک روز خنک پاییزی فکر گردش در تهران به سرتان زد و دنبال زیباترین جا‌های دیدنی تهران در پاییز بودید، احتمالا گردش در دربند گزینه خیلی خوبی باشد. برای علاقه‌مندان به طبیعت‌‌گردی هم باید گفت، آبشار دوقلو دربند بسیار دیدنی است. مضاف بر این‌ها، پرسه در بافت محله دربند و کوچه پس کوچه‌های آن هم می‌تواند خیلی جذاب باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا